viernes, 23 de enero de 2015

La meva experiència 22037

Aquesta entrada del blog la vull dedicar a parlar sobre la meva experiència en l’assignatura de Comunicació Audiovisual i Multimèdia en Educació Infantil, en la qual he adquirit nous aprenentatges molt significatius per a mi.

Primerament, parlaré sobre la idea que jo tenia d’aquesta assignatura abans de començar. Pensava que les classes les dedicaríem a parlar sobre diferents mitjans de comunicació i audiovisuals que podríem emprar en un futur com a mestres; activitats, vídeos per veure,... en definitiva, una guia o “xuleta” per com poder emprar les noves tecnologies i quines emprar en la nostra pràctica docent. Una veda començades les classes, vaig anar vigent que no es tractava exactament d’això.

En aquesta assignatura, he pogut aprendre sobre molts temes que abans fins i tot no m’havia ni plantejat. Reflexionant, hem anat fent un anàlisis de la societat de la informació i dels diferents mitjans de comunicació cosa que, és de vital importància si tenim en compte que en l’actualitat en la que vivim els infants i adolescents passen moltíssimes hores davant de la televisió i emprant les noves tecnologies. 

Hem pogut aprofundir en les característiques i en els pros i contres dels mitjans de comunicació, més concretament del internet, la televisió, el cinema i els videojocs. I he de dir, que tots aquests aspectes analitzats són molt rellevant a l’hora de fer una planificació adequada que en un futur duré a terme amb els meus alumnes i fins i tot, amb els meus fills. Tot el que he aprés, estic segura que em servirà en un futur a l’hora de fer les sessions, on tindre en compte tots els aspectes i missatges tot i que estiguin ocults. Serà útil per a mi, per a poder adequar les  activitats i escollir els recursos més convenients per a les característiques, edat i necessitats dels discents, evitant al màxim els riscos.

A més, he de dir que realment m’ha obert els ulls i m’ha fet adoptar una visió molt més crítica en front a les sèries i les pel·lícules infantils, de les quals ara som més capaç de detectar els valors tant positius com negatius que els infants reben. El que realment hem va cridar molt l’atenció va ser analitzar diferents fragments de pel·lícules Disney on, vaig poder adonar-me de molts aspectes que mai m’havia parat a pensar: sexisme, racisme...





Tant a classe, com amb el treball crític, com amb el fòrum he pogut descobrir moltes coses, cercar informació i adquirir nous coneixements gràcies a la meva recerca i a les demés participants en l’assignatura, tant la professora com les alumnes: enriquint-nos unes de les altres.

Respecte al treball que hem realitzat, puc dir que he aprés molt sobretot ja que, hem dut a la pràctica tot allò del que hem parlat a les sessions més teòriques. Hem hagut de desxifrar els missatges i valors que transmetia un capítol dels dibuixos animats de Bob Esponja. Hem analitzat els personatges, escenaris, continguts, aspectes... En definitiva, conscienciar-nos del que realment mostren els recursos que podem emprar amb els infants, tant com a docent com a mare ja que, també m’he adonat de la importància que tenen els pares i mares. Aquests han de ser conscients del que veuen els seus fills, per a tenir un control i poder decidir si allò que veuen és correcte o no per a la seva edat i característiques.



En conclusió, he de dir que aquesta assignatura m’ha agradat molt i m’ha servit moltíssim ja que amb ella he evolucionat com a persona i com a futura mestra. He aprés a afinar els ulls i a ser més crítica, per a en un futur saber escollir els recursos més adequats per als nens i nenes que estiguin baix la meva responsabilitat i així, poder ajudar-los al màxim en els seus processos de aprenentatge i desenvolupament. 


Marta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario